Data-driven learning a výuka češtiny jako cizího jazyka

Autoři

VALIŠOVÁ Pavlína

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj CASALC Review
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Data-driven learning (DDL); language teching methods; corpus linguistics; Czech National Corpus; Czech as a foreign language
Popis Záměrem tohoto příspěvku je představit metodu Data-driven learning (DDL) a uvést její možnosti využití ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tato metoda spojuje jazykovou výuku s korpusovou lingvistikou a přináší do výuky živý autentický jazyk. Jsou popsány dvě hlavní oblasti: 1. Vytváření výukových materiálů (např. slovních spojení, modelových vět) na základě korpusových dat, 2. Cvičení a otázky, jaké lze použít při práci studentů přímo s korpusovým vyhledávačem. Zmíněny budou též konkrétní využití jednotlivých vyhledávačů pro Český národní korpus ve výuce a řešení možných problémů při aplikaci DDL do výuky češtiny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.