Tyll in Brünn : Zwischen Gauklern und Mineuren - ein literaturwissenschaftliches und fremdsprachendidaktisches Unterrichtskonzept zu Daniel Kehlmanns Roman in 20 Aufgaben

Autoři

TRNA Jan KÖCK Johannes Benjamin

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://hdl.handle.net/11222.digilib/141622
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2019-1-9
Klíčová slova TYLL; Daniel Kehlmann; literary studies approach; didactic approach; German as a foreign language; adult education
Popis This paper aims to treat the latest novel TYLL by Daniel Kehlmann with an approach of literary studies as well as to make it didactically fruitful. With regard to the didactic approach, this contribution seeks to offer on the one hand literary-scientific workarounds for its application in literature seminars at university, as well as literary didactic tasks for the field of German as a foreign language. These can be used from level B2 / C1 in different teaching and learning contexts, especially in adult education.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.