Biografická práce netradičních studentů vracejících se na univerzitu po předchozí neúspěšné univerzitní zkušenosti

Autoři

ROZVADSKÁ Katarína

Rok publikování 2020
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek přináší výsledky analýz jedné části dat z kvalitativní fáze šetření projektu GAČR č. 18-15451S s názvem Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR. Konkrétně se jedná o prohloubení analýzy jednoho podsouboru (neúspěšní netradiční studenti), přičemž v příspěvku jsou představeny výsledky prvních provedených analýz. Předčasné odchody ze vzdělávání bývají obecně nahlíženy negativně vládami i vzdělávacími institucemi pro své ekonomické následky (Merrill, 2015) a klasifikovány jako neúspěch jednotlivce či jako institucionální selhání (Quinn et al., 2005). Výzkumným nástrojem byly biografické rozhovory a byla provedena narativní analýza. Cílem příspěvku je prezentovat andragogický pohled na předčasné odchody z formálního vzdělávání prostřednictvím výsledků analýz narativů dospělých studentů s předchozí neúspěšnou zkušeností s vysokou školou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.