Pokus o typologickou charakteristiku Hábovy teorie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 1996 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Hudební věda a výchova 7 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
| Klíčová slova | Alois Hába; Ferruccio Busoni; A. Schönberg; E. F. Burian; Athematism; New Harmony; Microtonality; "Musikstil der Freiheit" |
| Popis | Studie je pokusem o chrakateristiku Hábovy osvobozené hudby (Musik der Freiheit). Musik der Freiheit, či přesněji Musikstil der Freiheit, je častokrát opakovaným výrazem, jenž v souvislosti s Hábovou hudbou v práci zaznívá. Fenomén Musik der Freiheit autor využil při srovnání s některými myšlenkovými koncepty středoevropské avantgardy, které se k formám estetického osvobození přímo vztahují (F. Busoni, A. Schönberg, E. F. Burian). Jak se tedy ve světle provedených komparací a na osách zjištěných typologických polarit může jevit Hábova pozice? |