Informace o projektu
Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
(CoDiTe)
- Kód projektu
- GA21-16021S
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
The aim of the project is to explore how we can make classroom dialogue more productive and at the same time equalize learning opportunities of students.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 26
2024
-
Sceptical teacher and silent students: a case study of teacher changes during a teacher professional development programme
Journal of Education for Teaching, rok: 2024, DOI
2023
-
Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement
INSTRUCTIONAL SCIENCE, rok: 2023, ročník: 51, vydání: 1, DOI
-
Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků
Rok: 2023, druh: Konferenční abstrakty
-
Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students?
Rok: 2023, druh: Vyžádané přednášky
-
Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Data in Brief, rok: 2023, ročník: 51, vydání: 109641, DOI
-
Social selection and influence among lower-secondary students in relation to classroom communication and literacy
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Úloha slepých uliček ve vzdělávání učitelů
Rok: 2023, druh: Vyžádané přednášky
2022
-
A social network perspective on formation of peer relationships in Czech lower-secondary classrooms
Issues in Educational Research, rok: 2022, ročník: 32, vydání: 1, DOI
-
Ať jsou všichni žáci slyšet: Jak zapojit do výukové komunikace všechny žáky ve třídě
Rok: 2022, druh: Popularizační texty