K trendům ve výzkumu v didaktice cizích jazyků: tematická analýza významných zahraničních studií za posledních 20 let

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PÍŠOVÁ Michaela TŮMA František

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola si klade za cíl zodpovědět otázku, jaká témata v oblasti didaktiky cizích jazyků jsou pokryta v nejvlivnějších výzkumných studiích ze světových odborných periodik. K zodpovězení této otázky jsme použili citační databázi Web of Science a pro podrobnou analýzu jsme vybrali 100 nejcitovanějších studií z didaktiky cizích jazyků. Tyto studie byly podrobeny jak kvantitativní, tak kvalitativní analýze. Bylo identifikováno pět ústředních tematických okruhů: učitel, žák, procesy učení se a osvojování cizího jazyka, řízení procesů učení se cizího jazyka a klíčové koncepty oboru. Tyto okruhy jsou blíže charakterizovány a výsledky jsou následně konfrontovány s výsledky obdobné studie provedené v rámci České republiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.