Celebrity Advertising: Bájná síla pop-konzumu.

Autoři

SKŘIVÁČKOVÁ Petra

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Současná mediální krajina je značně protkána reklamou, jedním z nástrojů, který má zpravidla svou jednosměrnou komunikací ovlivnit percepci a spotřební návyky masového publika. Reklamou jsme bombardování na každém rohu, někdo ji vnímá intenzivně, jiný ji úspěšně ignoruje, ale víme o ní všichni. Více méně úspěšně tak probíhá infiltrace reklamy, resp. jejího obsahu, do naší kultury a společnosti, během které jsou ovlivňovány nejen sociální a ekonomické, ale i estetické, morální a hodnotové postoje člověka. Tento vztah ovšem funguje i opačným směrem, kdy sama reklama musí nutně reagovat na společenské dění, přizpůsobit se technologiím či měnícím se audiovizuálním návykům diváka, čímž poskytuje (nejednou zkreslenou) reflexi stavu kultury a společnosti dané doby. I v dynamickém prostředí současné společnosti existují persony grata, které jsou v podstatě stabilně poplatné cílům reklamy. V tomto příspěvku jsou jimi ikony populární kultury, známé, proslulé či vážené osobnosti, které shrnuji pod pojmem celebrita. Celebrity se stávají mluvčími značek, podporovateli produktů, tvářemi společností a jejich výrobků. Neuvěřitelné, ale reklamy s celebritou již několik desítek let stále fungují, úspěšně odlišují jeden produkt v moři téměř stejných výrobků a pozitivně ovlivňují jejich konzumaci spotřebitelem. Proč se taková reklama jeví jako nejefektivnější? Jaký je vzájemný vztah celebrity a reklamy? Jak společnost nahlíží na tento druh reklamy? Do jaké míry je populární kultura propojena s „kulturou reklamy“? Jak dosahuje tzv. Celebrity Advertising požadovaných účinků na chování spotřebitele a jaké dopady má na naši kulturu? To jsou klíčové otázky příspěvku Celebrity Advertising – Bájná síla pop-konzumu, který se na ně pokouší nalézt odpověď.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.