Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato prezentace má dva cíle. Nejprve bude představen koncept online diskusních úkolů. Poté bude prezentována metodologie souvisejícího empirického výzkumu a jeho vybrané výsledky. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence studentů změnila po jejich absolvování připravených diskusních úkolů. Výzkum byl proveden jako případová studie, ve které 18 vysokoškolských studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech online diskusních úkolech. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus zkompilovaný z textů studentů ve dvou diskusních úkolech a jeho analýzu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že celková komunikační kompetence studentů v psaní se zlepšila. Konkrétně se na konci kurzu zvýšila syntaktická složitost jazyka produkovaného studenty, a také jejich vnímaná plynulost psaní. Tato zjištění podporují tvrzení, že aktivní zapojení studentů do online diskusních úkolů rozvíjí jejich komunikační kompetenci. Nicméně výsledky z oblasti jazykové přesnosti zůstávají neprůkazné, zvláště v oblasti morfologických chyb ve slovesných časech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.