A Book Cover as an Expression of Conceptualization and a Tool of Social Identity Construction: The Interpretation Based on the Example of G. Ritzer’s book McDonaldization of Society

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Knižní obálka jako výraz konceptualizace a nástroj konstrukce sociální identity: Na příkladu obálky knihy G. Ritzera McDonaldisation of Society
Autoři

PAVELKA Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj World Academy of Science, Engineering and Technology
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://waset.org/Publications?p=77
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova book cover; marketing communication; narrative structure; semiotic and intercultural transfer; social and cultural identity; McDonaldisation of Society
Popis Studie vychází z předpokladu, že mediální produkty jsou vhodným objektem pro zkoumání sociálních a kulturních identit jako svorníku hodnotových orientací jejich autorů, producentů i cílových publik. Výzkumným objektem studie je titulní strana knižní obálky odborné publikace, která slouží jako médium marketingové, vědecké a interkulturní komunikace a která je výsledkem sémiotického a interkulturního transferu. Cílem studie je odpovědět na otázku, zdali knižní obálka je výrazem konceptualizace a nástrojem konstrukce sociální identity. Pokouší se zjistit, jaké hodnotové orientace a jaké koncepty sociální a kulturní identity jsou skryty v narativních strukturách knižní obálky českého překladu anglické knihy G. Ritzera The McDonaldisation of Society (1993), vydaného po pádu železné opony v roce 1996 v České republice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.