Das kommunikationstheoretisch-pragmatische Konzept sozio-kultureller Realität als Ausgangspunkt der Medienwissenschaften und als Inspiration für die Medienphilosophie

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Komunikačně pragmatický koncept sociálně kulturní reality jako východisko mediálních studií a inspirace pro filozofii médií
Autoři

PAVELKA Jiří

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Za uplynulých sto let docházelo v jednotlivých humanitních a společensko-vědních oborech a disciplínách k řadě prudkých změn ve výzkumných zájmech a orientacích. Tyto změny začaly být zpětně označovány podle vzoru R. Rortyho jako „obraty“ (turns) – lingvistický (k jazyku; linguistic), antropologický (anthropological), narativní (narrative) či vizuální (k obrazu; visual). Tyto obraty měly za následek – řečeno pomocí jazyka Th. Kuhna, autora knihy Struktura vědeckých teorií (The Structure of Scientific Revolutions, 1964) – proměnu paradigmatu vědeckých disciplín, anebo dokonce vznik nových vědeckých disciplín. Cílem referátu je představit komunikační a pragmatický obrat v humanitních a společensko-vědních disciplínách a na něm založené specifické pojetí kultury a společnosti. Toto pojetí představuje nejen nosné východisko pro komunikační a mediální studia, ale také inspiraci pro filozofii médií.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.