The Factors Affecting the Presentation of Events and the Media Coverage of Topics in the Mass Media

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Faktory ovlivňující prezentaci událostí a medializaci témat v masových médiích. 2nd World Conference on Psychology and Sociology
Autoři

PAVELKA Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Procedia - Social and Behavioral Sciences
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://ac.els-cdn.com/S1877042814034089/1-s2.0-S1877042814034089-main.pdf?_tid=0ff89382-9be2-11e4-93d3-00000aacb35e&acdnat=1421235776_05c538f56e419b1904b1da50f679ff27
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.482
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova mass media communication; presenting events in the media; media coverage of a topics; news values; gatekeeping; framing; agenda setting; higher education
Přiložené soubory
Popis Komercionalizace a globalizace kultury, ktoré jsme stále více svědky, je spjatá s procesy medializace, tzn. s masově komunikačními procesy, jejichž cílem je akcentovat konkrétní témata. V příspěvku se zaměříme na prezentaci způsobů, které se uplatňují v mediálním prostředí při výběru témat. Zaměříme se na jeden segment medializace, a to na problém, jak masová média vybírají svá témata a které faktory tento proces ovlivňují. Budeme se zde věnovat konstrukčně „nejjednoduššímu“ žurnalistickému žánru, zprávě. Vycházíme z konceptu, že medializace vyjadřuje vztah mezi subjekty masové komunikace, médii, mediálními produkty a sociální realitou. A to hlavně proto, že medializace se současně stává účinným nástrojem konstrukce mediální reality, která je publiky s nízkým stupněm mediální gramotnosti percipovaná jako realita sociální.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.