Becoming a data-wise school leader: Developing leadership capacity for data-informed school improvement

Autoři

VERBIEST Eric POL Milan VANLOMMEL Kristin MAHIEU Paul LAZAROVÁ Bohumíra MALMBERG Kristina NEIMANE Signe ERCULJ Justina SAVARIN Andrej GLEIZUPS Agnis HORTLUND Torbjörn

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sodobna pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova data-wise work; school leadership; school development; Deleca project
Popis Od škol se očekává práce s daty, a to především z důvodu jejich rozvoje a akontability. Vedení škol hraje hlavní roli ve sběru, interpretaci a využívání dat, znamená to tedy, že musí být dostatečně schopné s daty pracovat. Článek shrnuje dílčí výstupy z projektu Developing Leadership Capacity for Data-informed School Improvement (DELECA). Pracuje s konceptem datové gramotnosti vedoucích pracovníků škol a diskutuje možnostmi rozvoje jejich kompetencí. V textu jsou také shrnuty vybrané postupy tvorby kurikula zaměřeného na rozvoj gramotnosti v práci s daty ve školním prostředí, které byly vytvořeny v rámci projektu DELECA.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.