Fenomén i-škol: historie a současný stav

Autoři

LORENZ Michal

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Knihovna
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Klíčová slova i-School movement; i-Field; interdisciplinarity; identity of i-Schools; i-Schools research
Popis Příspěvek představuje hnutí i-škol a důvody jeho vzniku. Pozornost je věnována základním elementům i-škol a modelu informačního oboru. Role, kterou i-školy hrají, je ilustrována na diverzitě oblastí studia a s nimi spojených příležitostí. Po uvedení projektů inovujících kurikula knihovnicko-informačních škol je přiblížena role řídícího a koordinačního výboru I-Caucus a význam i-konferencí. Následuje analýza problémů hnutí i-škol spojených s interdisciplinaritou a identitou. Závěrem jsou představeny výzkumy i-škol a perspektiva hnutí v České republice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.