Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství
Autoři

SVOJANOVSKÝ Petr NEHYBA Jan

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V prezentaci se nejdříve věnujeme operacionalizaci tacitních znalostí tak, aby je bylo možné výzkumně uchopovat. Tacitní znalosti definujeme v kontrastu ke znalostem explicitním na základě dvou kritérií - míra uvědomovanosti znalosti a míra artikulovatelnosti znalosti. Jako klíčový element při výzkumu tacitních znalostí byly identifikovány metafory. Cílem vystoupení je prezentovat výsledky kvalitativní studie, konkrétně jednoho případu - studentky učitelství Aleny. Empirický materiál byl získáván s pomocí netradiční metody vedení hloubkového rozhovoru zvané "čistý jazyk". Hledali jsme odpověď na výzkumnou otázku, jak se tacitní znalosti projevují v metaforách studentky učitelství. Výsledkem jsou čtyři konkrétní projevy tacitních znalostí, které jsme v datech identifikovali. V závěru diskutujeme otázku, zda se spíše než na odhalování (či zexplicitňování) tacitních znalostí orientovat na jejich záměrné ovlivňování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.