“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Language and Cultural Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0019
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching
Popis Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.