Inkluzivní vzdělávání v muzeu

Autoři

JAGOŠOVÁ Lucie

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Múzeum ako forma edukácie v spoločnosti
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova social inclusion; museum; visitors; special needs; inclusive museum pedagogy
Popis Sociální a edukační funkce představuje jeden z hlavních úkolů práce muzea. Spočívá mimo jiné v zajištění fyzické a smyslové dostupnosti muzea. Tedy nejen v odstranění bariér, ale i v koncipování edukačních aktivit s ohledem na speciální potřeby návštěvníků. Příspěvek vymezuje základní pojmy a charakterizuje skupiny návštěvníků se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečná část textu konkretizuje aktuální stav problematiky v českém prostředí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.