Nové možnosti vedení hloubkového rozhovoru v kvalitativním výzkumu

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

NEHYBA Jan SVOJANOVSKÝ Petr

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je představit specifický způsob vedení hloubkového rozhovoru, který se pohybuje na hranici mezi pozicí první a druhé osoby (Varela & Shear, 1999). Poukazujeme přitom na posun od obecného zkoumání zkušenosti k mikrostruktuře zkušenosti. Tato metoda vychází především z konceptu symbolického modelování (Lawley & Tompkins, 2000), který obohacujeme o vybrané techniky vycházející z různých teoretických konceptů, např. aktivní budování a udržování emocionálního vztahu s participantem či stabilizace pozornosti participanta (Petitmengin, 2002). Potenciál metody jsme ověřovali během cca 40 rozhovorů při výzkumu tacitních znalostí u studentů učitelství. Na základě těchto zkušeností upozorníme na benefity, ale také praktické obtíže spojené s využíváním představované metody.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.