Роман-компьютерная игра Бориса Акунина "Квест": от специфики жанра к продолжению игровой традиции в мировой литературе

Název česky Román-počítačová hra Quest Borisa Akunina: od žánrového specifika k pokračování tradice her ve světové literatuře
Autoři

PROKUDINA Galina

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Slovanský literární svět: kontexty a konfrontace II Literární žánry ve slovanských literaturách
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Slovanský literární svět: kontexty a konfrontace II. Literární žánry ve slovanských literaturách
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova Boris Akunin, novel-computer game, Quest, specific genre
Přiložené soubory
Popis V daném příspěvku se podrobně rozebírá kniha-počítačová hra Borisa Akunina Quest. Román se analyzuje z hlediska jeho žánru, struktury, syžetu, zvláštností vyprávění a napsání. Podrobně se mluví o fenoménu díla ? knize-počítačové hře. Sdělujeme, jaké specifické rysy získává román, vytvořený na styku dvou druhů umění. Také podrobně popisujeme hlavné hrdiny románu a jeho další postavy. Při tom zvláštní pozornost věnujeme těm rysům, které podtrhují jejich podobu hrdinům počítačových her stejného žánru. Navíc dáváme krátkou historickou zprávu o tradici her v literatuře: začínáme Jorge Luisem Borgesem a končíme příklady z ruské literatury, například Dmitrijem Braslavským.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.