Začínající učitelé a jejich well-being

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAREŠ Jan KOHOUTEK Tomáš

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Konferenční příspěvek představuje výsledky prvních dvou vln výzkumné studie (N=126) realizované v říjnu 2015 - červnu 2016 na reprezentativním vzorku začínajících učitelů (do třech let v praxi) ze třech krajů ČR. Data byla sbírána prostřednictvím online testovacícho sytému SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). Cílem studie bylo zjistit názory začínajících učitelů na jejich praxi, jejich subjektivní životní pohodu a jejich ochotu zůstat v profesi (v rámci projektu GA15-12956S). Naše výsledky jsou interpretovány v kontextu modelu profesní socializace (Fessler, Ingram, 2003 mod. Lukas, 2008), well-beingu u začínajících učitelů (Saaren a kol., 2006). Možné souvislosti jsou diskutovány i kontextu teorie vynořující se dospělosti a profesní socializace (Lukas, 2008).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.