Parodická technika ve mších Antoina de Fevin

Autoři

STUDENIČOVÁ Hana

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Antoine de Fevin patří k méně známým skladatelům 3. generace franko-vlámské renesanční polyfonie. Dvě mše Antoina de Fevin (Missa Ave Maria, Missa Helas ye suis mari) se nachází v nedávno objeveném brněnském rukopise BAM1 (Archiv města Brna. Sbírka rukopisů, sig. 15/4), datovaném k roku 1550, který je spojen s hudebním provozem ve farním kostele sv. Jakuba v Brně. V rámci příspěvku zazní nejen důležité informace o těchto dvou mších z brněnského rukopisu BAM1, ale především i ukázka toho, jak autor pracoval s předlohou za pomoci parodické techniky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.