Puzzles as a Tool for Encouraging and Productive Classroom Environment

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Rébusy jako nástroj k podpoře povzbudivého a produktivního prostředí v hodině
Autoři

GACHALLOVÁ Natália ŠEVČÍKOVÁ Tereza

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Language Studies at a Higher Education Institution
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova medicine; laguage for specific purposes; terminology; Latin; English programme
Popis Úspěšné zvládnutí latinské a řecké lékařské terminologie jako jazyka pro specifické účely může být pro studenty 1. ročníku medicíny náročným úkolem. Ti totiž zpravidla nemají žádnou předchozí zkušenost s odbornou nomenklaturou nebo s latinou obecně. Zejména v anglickém programu, kde jsou seminární skupiny složeny z mezinárodních studentů různých úrovní znalosti, může být pro učitele velkou výzvou udržet v průběhu celé hodiny pozornost a soustředěnost studentů na probírané problematické gramatické jevy. Článek prezentuje cvičení ve formě rébusů, která vzešla z potřeby slevit z velkého tlaku někdy vyvíjeného na studenty a s cílem pomoct studentům zvládnout látku spontánním a podvědomým způsobem. Dalším přínosem těchto cvičení je podpora přátelské a uvolněné atmosféry v hodině a dobrého vztahu mezi vyučujícím a studenty, což přispívá k udržení motivace během celého semestru. Všechna cvičení jsou založena na interaktivním přístupu a mohou být dobře implementována jako skupinové práce pro studenty s různými úrovněmi znalostí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.