Pozitivní vliv institucionální výchovy na děti z nepodnětného rodinného prostředí
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2017 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Informačný bulletin hlavného hygienika SR venovaný celoštátnej vedeckej konferencii XIII. Dni hygieny detí a mládeže |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | adaptation; child; addictive substance; case study; family; interview; institutional education; research; health |
| Popis | Harmonické rodinné prostředí vytváří základní předpoklady pro bezproblémový růst a vývoj dítěte. V případě výskytu závažných rizikových faktorů v rodině a jejím okolí však tato podmínka nebývá splněna, je vážně ohroženo zdraví či dokonce život dítěte. Je třeba co nejrychleji jednat a učinit opatření v jeho zájmu. Jedním z nich je i odejmutí dítěte z rodiny a umístění na různě dlouhou dobu do institucionální péče. Byl uskutečněn kvalitativně laděný výzkum v prostředí dětského domova. Pomocí strukturovaných rozhovorů byli osloveni čtyři informanti, bylo rovněž využito techniky volného pozorování a případové studie. Bylo zjištěno, že zásadní vliv na psychickou a sociální zanedbanost má rodina. Ústavní výchova se snaží tyto negativní vlivy minimalizovat a děti dobře připravit na vstup do samostatného života. |
| Související projekty: |