Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | S rozvojem znalostní neboli informační Ve společnosti 21. století vstoupily do nových edukačních kontextů nejen tradiční vzdělávací instituce, ale také veřejné knihovny. Dochází k proměně jejich role a funkce v kultivaci společnosti, je akcentován jejich vzdělávací potenciál.Typickou formou edukace v knihovně se stávají programy informačního vzdělávání, které vedou učící knihovníci. Programy korespondují se vzdělávacím obsahem vycházejícím z rámcových a školních vzdělávacích programů a jsou zaměřené na rozvoj informační gramotnosti žáků v počátečním vzdělávání. Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |