Příroda 2.0? Využití digitálních médií pro terénní interpretaci přírodního dědictví

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČINČERA Jan MEDEK Michal LUPAČ Miroslav

Rok publikování 2018
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Publikace se zabývá mapováním rozšíření a analýzou kvality terénní digitální interpretace přírodního dědictví v České republice. V první části stručně představuje problematiku interpretace přírodního dědictví a hodnocení její kvality. Ve druhé části prezentuje probíhající diskuse o vlivu digitálních médií na návštěvnický prožitek přírody. Stručně představuje relativistický a romantický přístup k tématu a zakotvuje text v pragmatickém diskursu. Ve třetí části se podrobněji zabývá fenoménem využití digitálních médií v interpretaci kulturního a přírodního dědictví, specificky pak zejména problematikou využití rozšířené reality a otázkou účinnosti a kvality terénní digitální interpretace přírodního dědictví. Výzkumná část práce přináší přehled příkladů digitální interpretace přírodního dědictví v České republice. Podrobněji prezentuje tři vybrané případy digitální interpretace přírodního dědictví: naučné stezky Svatojánský okruh a Po stopách Karoliny Světlé a naučný bod Kozákov AR. Analyzuje názory domácích expertů a zástupců návštěvnické veřejnosti na smysl a kvalitu terénní digitální interpretace přírodního dědictví. Na základě analýzy dostupné literatury, názorů expertů a návštěvníků pak navrhuje nástroj pro hodnocení kvality terénní digitální interpretace přírodního dědictví, který následně aplikuje na hodnocení vybraných interpretačních programů. V poslední části text diskutuje možnosti a smysl dalšího rozvoje terénní digitální interpretace přírodního dědictví v České republice a navrhuje konkrétní opatření, která by mohla přispět ke zvýšení její účinnosti pro posilování vztahu návštěvnické veřejnosti k přírodním lokalitám.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.