Uplatňování profesionálního jednání a komunikace v muzejní edukační činnosti

Autoři

JAGOŠOVÁ Lucie

Rok publikování 2020
Druh Učební texty, pomůcky
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Profesionální jednání muzejních edukátorů vychází z muzejněpedagogické kvalifikace, zahrnující znalost teorie muzejní didaktiky a pedagogicko-psychologických aspektů práce s jednotlivými skupinami publika a osvojených profesních dovedností. Ty muzejní edukátor posiluje zejména zdokonalováním svých komunikačních a lektorských dovedností a při realizaci edukačních aktivit ve své praxi. Jednotlivé oddíly kapitoly se zaměřují na specifika a úskalí při edukaci a komunikaci s jednotlivými cílovými skupinami podle věku nebo specifických vzdělávacích potřeb, stejně jako na obecně platné zásady, kterými lze uzpůsobit prostředí muzea, zázamí pro návštěvníky a přístup muzejního personálu k nim, aby muzejní prožitek a spokojenost návštěvníka z návštěvy muzea a osobní komunikace byl co nejoptimálnější. Poslední oddíl kapitoly upozorňuje na specifika komunikace s návštěvníkem s problémovým chováním a možné krizové a konfliktní situace, které se mohou v muzejní praxi vyskytnout.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.