Mjesto i mera oznakomlenija s kul’turoj, istorijej, literaturoj i iskusstvom v učebnych programmach studentov-rusistov

Název česky Místo a míra seznámení s kulturou, historií, literaturou a uměním ve studijním programu rusistů
Autoři

DOHNAL Josef

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Savremena srpska i češka slavistička istraživanja – Současná srbská a česká slavistická bádání
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova Russian as a foreign language; facts about history and culture; curricula; Czech and Slovak universities
Popis Článek je zaměřen na diskusi o místě faktů o historii, geografii a kultuře při výuce ruštiny jako cizího jazyka na některých českých a slovenských univerzitách. Vysokoškolské programy by měly respektovat význam znalosti takových skutečností při složitém zvládání kompetencí požadovaných po rusistovi jako odborníkovi. Analýza konkrétních vysokoškolských programů na českých a slovenských univerzitách ukazuje, že předměty, které studenty seznamují s fakty o Rusku, zpravidla nemají v těchto programech místo, které by si zasluhovaly. To vede k tomu, že studenti nemají na konci studia základní znalosti, na které by se mohli spolehnout, pokud jde o komunikaci s Rusy a využívání údajů při diskusích o problematických otázkách. Článek nastoluje otázku, zda by nebylo vhodné stanovit kritéria pro přesnější určení, do jaké míry je třeba zvládnout fakta o historii, geografii a kultuře.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.