Empatie učitele – co, proč a hlavně jak

Autoři

SUCHÁČEK Petr

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sociální pedagogika | Social Education
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Plný text článku
Klíčová slova teacher empathy, teacher credibility, teacher-student relationships
Popis Tento text si v souladu se svým názvem klade za cíl věnovat se roli empatie učitele ve výchově a vzdělávání. Nejprve je pozornost věnována teoretickému vymezení empatie učitele, následně empirickým závěrům pedagogických výzkumů, které se empatie týkají, a hlavní část pozornosti je věnována praxi empatie. Tedy tomu, jak mohou učitelé, ale i další pedagogičtí pracovníci dávat najevo a posilovat svou empatii, a také, čemu se raději vyhnout. Nejedná se tak o přehledovou studii či detailní zmapování empirické evidence, nýbrž o prakticky orientovaný text, který je o teorii a empirickou evidenci opřen. V závěru je pak doporučena další literatura k tématu, a to opět jak praktického, tak empirického charakteru.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.