How to research the concept of national identity with child respondents in museum research.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty v muzejním výzkumu.
Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Opuscula Musealia
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.ejournals.eu/Opuscula-Musealia/2021/Volume-28/art/21753/
Doi http://dx.doi.org/10.4467/20843852.OM.21.003.15504
Klíčová slova national identity; children as respondents; museum research; photo-elicitation techniques
Popis Muzea jsou od 19. století úzce spojená s národní identitou. Současná muzea se přitom musejí vyrovnávat se způsoby její vhodné prezentace směrem k návštěvníkům. Proto bývá národní identita v muzeu v centru výzkumné pozornosti. Početnou skupinou návštěvníků, kteří v muzeu přicházejí do kontaktu s národním narativem, jsou děti. Zapojit právě děti do výzkumu konceptu národní identity konstruované v muzeu může přinést mnoho zajímavých zjištění. Výzkumy s dětmi jsou ale obtížně a to hlavně pro začínající výzkumníky či pracovníky muzeí, kteří nemají hlubší zkušenosti s kvalitativním výzkumem. Cílem studie je proto představit možné způsoby výzkumu národní identity s dětmi. Pozornost bude věnována diskuzi toho, skrze které proměnné a s pomocí kterých technik sběru dat je možné národní identitu a její koncept s dětmi zkoumat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.