THEORY IN PRACTICE/PRACTICE IN THEORY: SOME WAYS OF TEACHING HISTORY PRACTICALLY AND USING HISTORY IN DANCE LECTURES

Název česky TEORIE V PRAXI/PRAXE V TEORII: CESTY UČENÍ TANEČNÍ HISTORIE PRAKTICKY A VYUŽITÍ HISTORIE V TANEČNÍ PEDAGOGICE
Autoři

ŠALOUNOVÁ Kateřina

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek je snahou o propojení taneční historie a teorie a taneční pedagogiky. Má nabídnout některé metody, jimiž se lze vydat jednak v rámci výuky dějin tancem, ale i na poli praktické výuky tance s využitím tanečních dějin. Vlastní fyzický zážitek velmi pomáhá nejen k pochopení pohybových principů choreografického díla či taneční techniky. Teoretické koncepty naopak vnášejí do taneční praxe a technik hloubku, rozšiřují kreativní možnosti tanečníků, ukotvují je ve svém oboru a dávají svobodu v předem ohraničeném poli. Nabízené cesty jsou inspirovány konceptem/metodou kinestetické historie, která je jakožto teoretický základ aplikovatelná jak na opakované uvádění již jednou vzniklých inscenací, tak na edukativní procesy v teoretických i praktických předmětech
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.