Vyčerpaly se ideály otevřenosti ve vzdělávání?

Autoři

ČERNÝ Michal

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis MOOC kurzy, které měly představovat budoucnost otevřeného vzdělávání, nenaplnily očekávání a míří k postupné marginalizaci. Konektivismus se nestal dominantní vzdělávací teorií a školní počítače stále ovládá Windows. Otevřené vzdělávací zdroje vypadají lépe na papíře než v praxi. Pohledem na konkrétní příklady se může zdát, že otevřený přístup ve vzdělávání selhal a zcela se vyčerpal. Přesto se domníváme, že způsobil řadu pozitivních posunů a změn, které možná nejsou tak viditelné, ale o to podstatněji mění celou vzdělávací krajinu. Věříme současně, že naše postřehy a kontexty z oblasti vzdělávání lze snadno rozšířit i na další oblasti, ve kterých se open source na první pohled tak úplně nedaří.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.