Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory

Logo poskytovatele
Autoři

STRAKOVÁ Jana SIMONOVÁ Jaroslava OBROVSKÁ Jana LOJDOVÁ Kateřina MAJCÍK Martin FICO Martin

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Ve školním roce 2022/23 zahájilo MŠMT v rámci Reformy 3.2.2 Národního plánu obnovy projekt "Podpora rovných příležitostí“, který je zaměřený na podporu škol s vyšším poměrem žáků se sociálním znevýhodněním. V rámci projektu byl jednotlivým školám přidělený fixní rozpočet, v?rámci kterého si mohly vybrat ze tří skupin opatření – personální podpora, aktivity pro žáky a jejich rodiče a další rozvoj a podpora pedagogů. Příspěvek ukáže, jak si školy z nabízené palety opatření vybíraly – kdy výběr probíhal, kdo byl do výběru zapojen a kdo naopak vyloučen, která opatření byla vybírána a jaké důvody vedly k jejich výběru, jak byli vybíráni žáci, na které jsou opatření zaměřena. Na zodpovězení těchto otázek byla využita analýza dokumentů (konkrétně analýz potřeb vypracovaných zapojenými školami) a rozhovorů s aktéry (ne)zapojenými do rozhodování. Výsledky analýz přispějí k identifikaci rizikových faktorů autonomního výběru opatření školami a umožní lépe zacílit výběr podpůrných opatření do budoucna.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.