Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.

Logo poskytovatele
Autoři

POL Milan HLOUŠKOVÁ Lenka NOVOTNÝ Petr ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ.
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Stimulating; Milieu; Learning; Teaching; Czech; Schools
Popis Následující příspěvek je zaměřen na nejvýznamnější oblast chodu školy: prostředí pro učení a vyučování. Věnujeme v něm se fungování této oblasti s ohledem na několik hlavních souvislostí jejího chodu: na fungování školy jako projev její kultury, na vztahy mezi učením a vyučováním, a na paradigmata školy jako specifické organizace a školy jako pospolitosti. Tyto souvislosti vnímáme jako objektivní výchozí podmínky existence a fungování sledované oblasti chodu školy a jejího eventuálního rozvoje. Dále vztahujeme k tématu data, která jsme získali naším empirickým šetřením na českých školách. Z obou souborů poznatků vyvozujeme některé obecné závěry, které napomáhají přiblížit se k poznání kultury klíčového procesu ve škole
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.