Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

OSECKÁ Terezie BALŠTÍKOVÁ Veronika PILÁT Milan

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka)
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova multicultural education; grand school; education; bias
Popis Příspěvek shrnuje výsledky výzkumné sondy, která si klade z cíl identifikovat základní problémy, týkající se vztahu učitelek v mateřských školách (dále jen MŠ) k romským dětem a rodinám - na straně jedné a na straně druhé popsat problémy, se kterými se setkávají romští rodiče, jejichž děti jsou předškolního věku a buď navštěvují nebo nenavštěvují MŠ. Příspěvek zhrnuje poznatky získané z dotazníku určeného pedagogickým pracovnicím v mateřských školách a zjištění z rozhovorů s rodiči. Na základě získaných informací navrhujeme postupy, jak získávat zájem romských rodin o předškolní vzdělávání, a také postupy na přípravu vybraných mateřských škol a jejich pedagogických pracovníků na multikulturní výchovu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.