Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog

Autoři

ŠEĎOVÁ Klára

Rok publikování 2005
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom communication; educational dialogue; intentional dialogue; illusionary dialogue
Popis Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.