"The Adventure Continues on DVD" - Franchise Movies As Home Video

Název česky "The Adventure Continues on DVD" - franchise filmy jako domácí video
Autoři

SKOPAL Pavel

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Convergence. The Journal of Research into New Media Technology. Special Issue "Consumption and Use of DVDs"
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova DVD; franchise movies; Hollywood cinema; home video; marketing practices; television industry
Popis Výzkum praktik využívaných hollywoodskými studii na DVD trhu vyžaduje analýzu ekonomické logiky trhu a rétoriky různých paratextů, které doprovázejí filmy na DVD, a také praktik televizního průmyslu. Nejde přitom pouze o principy úspor z rozsahu a o strategii opakovaného využití mediálního obsahu na DVD, ale také o to, jak filmová studia využívají DVD podobným způsobem, jako televizní průmysl internet: tj. pro posílení starých médií, použijeme-li pojem Johna Caldwella. Kromě toho DVD bonusy rámují recepci pomocí institučních praktik známých z televize a domácího videa. Hollywoodské filmy na DVD jsou nabízeny ve dvojím modu: DVD nabízí spektakularitu kina současně s intimitou a nedokonalostí televize a domácího videa. DVD s vysokorozpočtovými franchise filmy nabízí příležitost pro spojení spektáklu, narativní otevřenosti a komplexnosti s pocitem intimity a autenticity.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.