Studentský výzkum jako nástroj poznání pedagogické reality

Autoři

ŠEĎOVÁ Klára NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´06 Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova labor marker; macroworld; microworld; maternity leave; non-governmental non-profit organization; qualitative evaluation; qualitative research
Popis Cílem příspěvku je ukázat konkrétní příklad propojení výzkumné aktivity studenta - coby významné součásti odborného studia pedagogických disciplín - a zájmů organizací, ve kterých se odbývají praxe studentů. Vycházíme přitom z aktivit realizovaných v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (podpořený v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů, který je součástí schématu Evropského sociálního fondu). V rámci tohoto projektu se studenti oborů Pedagogika a Sociální pedagogika a poradenství (Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity) učí jak provádět kvalitativní evaluaci pedagogických procesů a jejich efektů. Tento proces a jeho výsledky mj. ukážeme na příkladu evaluace vzdělávacích programů Centra pro rodinu a sociální péči Brno, které jsou zaměřeny na podporu zaměstnatelnosti žen po rodičovské dovolené.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.