Učitel a kurikulum

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAŇÁK Josef FRANIOK Petr KNOTOVÁ Dana (eds).

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Učitel a žák v současné škole
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova knowledge expansion; teachers functions; subject matter transformation; creative teaching
Popis Pro moderní společnost je charakteristický prudký nárůst informací, který se promítá i do vzdělávání ve škole. V systémovém pojetí výuky je učitel jejím aktivním prvkem nejen ve vztahu k žákovi, ale zejména též ke kurikulu (učivu). Podle dřívějších, direktivních osnov učitel učivo jen metodicky upravoval, nyní musí být připraven také rozhodovat o jeho výběru, redukci a tvořivé transformaci. To je nová funkce, kterou učitel plní, ale není pro ni dosud dobře připraven.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.