Algunas particularidades del lenguaje publicitario en los anuncios de vinos

Název česky Specifické rysy jazyka španělských reklam na víno
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Víno jako multikulturní fenomén
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Wine; Advertising Language; Spanish; Vocabulary; Positive Connotation
Popis Tento článek se zaměřuje na některá jazyková specifika španělských tištěných reklam na víno. Pozornost je věnována především slovní zásobě těchto textů z hlediska jazykových prostředků využívaných v reklamě k pozitivní konotaci (jedná se např. o výrazivo spojené s pojmy jako modernita či novost, tradice apod.). Z výzkumu vyplývá, že ačkoliv je víno kulturním nápojem s tisíciletou tradicí, strategie španělských reklam často spočívá ve zdánlivě paradoxním spojení tradice a inovace, což lze vysvětlit jednak specifickým vývojem španělského vinařství v posledních desetiletích, jednak rozvojem nových technologií v oboru a zároveň snahou uchovat dědictví tradičních výrobních postupů. v oboru a zároven snahou uchovat dedictví tradicních výrobních postupu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.