Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku

Logo poskytovatele
Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2008
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek rozebírá volbu prostředků pro sociální kategorizaci jednotlivců jako jednu z forem komunikačních strategií užívaných v britském bulvárním tisku. Pozornost je věnována polarizaci veřejně prezentovaných názorů, ke které došlo ještě před zahájením vojenských operací v únoru 2003, a jejich vyčlení do dvou protichůdných skupin skládajících se ze zastánců a odpůrců vojenského řešení konfliktu v Iráku. Tento příspěvek dokumentuje vznik pejorativního označení pro hlavní odpůrce vojenských akcí, analyzuje roli jazykové jinakosti a oživení tohoto označení v pozdějším mediálním diskurzu. Tato zjištění jsou interpretována v kontextu národní stereotypizace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.