‘Asian’ Theatre Sign: Its Potential and Its Limits in the History of the Czech Structuralist Thought
| Název česky | "Asijský" divadelní znak: jeho možnosti a omezení v historii českého strukturalistického myšlení |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Theatralia. Revue současného myšlení o divadelní kultuře |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
| Klíčová slova | structuralism; semiotics; sign; Chinese Theatre; Japanaese Theatre; Jindřich Honzl; Karel Brušák; Jiří Veltruský; Vlasta Průšková; Dana Kalvodová |
| Popis | Článek se zabývá vlivy asijských divadelních forem na české strukturalistické myšlení o divadle. Zvláštní pozornost je věnována pracím Jindřicha Honzla, Karla Brušáka, Jiřího Veltruského a Dany Kalvodové, v nichž je popisován proces vytváření znaku v asijském divadle. |
| Související projekty: |