Disciplinary Writing for Publication in English: Empowering and Equipping EFL Doctoral Students with Writing Skills and Tools

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HELÁN Robert

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference FORLANG: Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov vydaný pri príležitosti 60. výročia založenia Technickej univerzity v Košiciach a Katedry jazykov
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova corpus; disciplinary writing; free writing; mind mapping; process; skeleton writing
Přiložené soubory
Popis The paper presents two approaches to teaching disciplinary writing, namely a corpus-based and process-based approach. In the former, the distinction is made between large general corpora, used for grammatical, lexical, and stylistic questions, and small genre- and journal-specific corpora, suitable for conventionalized use of discipline-specific language. In the latter approach, specific techniques for generating ideas within the prewriting phase are discussed such as free writing, mind/concept mapping, and skeleton/patch writing.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.