Disparita funkcí hudby ve "veristickém" filmu : Hoří má panenko

Autoři

ZAPLETAL Miloš

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Filmem Hoří, má panenko byla zakončena čtyřletá cesta Miloše Formana za realistickým, nebo "veristickým" filmem. Tento film je zároveň artefaktem dokumentujícím jednu ze svébytných poloh, do kterých se dostala ta pomyslná linie československého filmu, která nejvíce tíhla k autenticitě, "filmu-pravdě" apod. Tato studie ukazuje prostřednictvím strukturní analýzy, jak do jedné konkrétní realizace "veristické" koncepce zapadala filmová hudba; jejím cílem je vysvětlit, jaké funkce náležejí hudbě v systému tohoto filmu. Studie je příspěvkem k dějinám filmového stylu, konkrétně k problematice usazování stylistických konvencí v české kinematografii 60. let.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.