Frazeologijata v centralnite novinarski emisii na komersialnite televizii v Bălgarija, Chărvatija i Čechija

Název česky Frazeologie v hlavním zpravodajství komerčních televizí v Bulharsku, Chorvatsku a Česku
Autoři

KREJČÍ Pavel

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Jubilejni Paisievi četenija. Universitetăt – akademična karta na sveta. Plovdiv, 3–4 noemvri 2011. Naučni trudove, 2011 – Filologija
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Bulgarian journalistic phraseology; Czech journalistic phraseology; Croatian journalistic phraseology; phraseology in tv-news
Přiložené soubory
Popis Studie analyzuje frazémy z oblasti zpravodajství na českých, chorvatských a bulharských komerčních televizních stanicích. Zpravodajský žánr publicistického funkčního stylu se vyznačuje důrazem na sdělovací funkci, zatímco funkce persvazivní, typická pro jiné publicistické žánry, je tu potlačená. Frazémy jsou však jazykové jednotky obsahující výraznou expresivní a subjektivní složku. Funkce těchto jednotek v analyzovaném zpravodajském žánru je předmětem této studie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.