Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna

Autoři

BÁRTA Ondřej

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-7
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Maximally Maintained Inequality; Effectively Maintained Inequality; tertiary education
Popis Článek se věnuje soudobým teoriím vzdělávacích nerovností, které shrnuje a kategorizuje, aby vzápětí na pozadí stručné analýzy současného stavu terciárního vzdělávání v České republice představil dvě teorie vzdělanostních nerovností: teorie maximálně udržitelných nerovností (Maximally Maintained Inequality; MMI) a teorie efektivně udržovaných nerovností (Effectively Maintained Inequality; EMI).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.