Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku v 21. století
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Perspektivy sociální pedagogiky. Sborník příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 4. a 5. října 2013 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | social pedagogy; central Europe; problems; social pathology |
Popis | Příspěvek se zaměří na vybrané výzvy, kterým bude čelit sociální pedagogika v 21. století. Lze předpokládat, že do popředí se v nejbližších letech budou dostávat témata, která budou jak na makroúrovni, tak i na mezoúrovni i mikroúrovni. Makroúroveň lze vnímat jako globální prostředí planety Země. Mezoúroveň lze ztotožnit s jednotlivými geografickými prvky, např. národními státy. Na této úrovni lez identifikovat takové oblasti jako jsou změny v sociální, demografické a etnické skladbě obyvatelstva ve střední Evropě a v jednotlivých státech, vliv náboženských proudů, vliv internetových sociálních sítí a ve financování jednotlivých aktivit sociální pedagogiky. Na mikroúrovni se sociální pedagogika bude věnovat především dynamickým vztahům a měnícím se funkcím v rodinách, volným časem a sociálním patologiím. Příspěvek lze vnímat jako teoreticko-prediktivní, který si bude všímat jednotlivým trendům jak v oboru sociální pedagogika, tak i trendům celospolečenským. |