Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement
| Název česky | Shluky a sekvence žákovských strategií čtení, psaní, mluvení a poslechu v anglickém jazyce ve vazbě na úspěšnost |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit typické shluky a sekvence žákovských strategií učení se angličtině ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh na konci základního vzdělávání. Bylo užito kvalitativních a kvantitativních metod, přičemž zaměření příspěvku je v kvalitativní části výzkumu. Výzkumný vzorek byl sestaven náhodným výběrem v Jihomoravském kraji. Strategie byly zjišťovány pomocí tzv. templates, do nichž žáci zapisovali své výpovědi o tom, jak postupovali při řešení 10 typických úloh ze standardizovaného jazykového testu KET. Cílem bylo analyzovat data prostřednictvím kategorií odvozených z dostupných teorií i samotných výpovědí respondentů. |
| Související projekty: |