Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti

Autoři

MILLOVÁ Katarína BINAROVÁ Nela DETÁRYOVÁ Ester HANIŠOVÁ Karina KLECHOVÁ Aneta KOVÁŘOVÁ Hana PRÁŠEK Josef ŘÁDOVÁ Hana

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Seberegulace je základním aspektem fungování zahrnující modulaci chování i prožívání. Seberegulační strategie působí jako protektivní faktory, které pozitivně ovlivňují další život. Ve výzkumu jsme se zaměřili na seberegulaci v souvislosti se zvládáním stresu, výchovnými styly, self-efficacy a sebehodnocením v období klíčovém pro rozvoj seberegulačních strategií. Soubor je tvořen studenty MU (19-29 let), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení, Dotazníky sociální a akademické seberegulace, Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti, Inventář copingových strategií a Škálu vnímaného rodičovského stylu. Výsledky regresní analýzy ukázaly, že největší podíl variability akademické seberegulace vysvětlují copingové strategie (zejména sociální opora a vyhýbání se problému) u sociální seberegulace vysvětlují největší podíl self-charakteristiky (zejména self-efficacy).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.