Myths about Gifted Learners from the Perspective of Teachers

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Mýty o nadaných žácích v pohledu učitelů
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka BUDÍKOVÁ Marie JUHOVÁ Dana

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj New Educational Review
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova gifted; myths
Popis Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty českých a slovenských učitelů o nadaných žácích na jejich postoj ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Vybrané položky zjišťují i postoj učitelů k různým vzdělávacím modelům, které se při edukaci nadaných nejčastěji uplatňují.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.