Slabý vztah strategií učení a výsledků vzdělávání: problém operacionalizace a měření?
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Full text na stránkách Studia paedagogica |
| Doi | https://doi.org/10.5817/SP2014-3-2 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | learning strategies; achievement; efficacy of learning strategies; measurement problems |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Strategie učení jsou v praxi a teorii automaticky považovány za efektivní pro proces učení se a jeho výsledky, nicméně výzkumná zjištění toto očekávání dokládají jen v omezené míře. Tato metodologicko-teoretická studie diskutuje o konceptualizaci strategií učení a metodách jejich měření ve vazbě ke zjišťovaným vzdělávacím výsledkům. V diskusi a závěru jsou navržena doporučení, která by mohla umožnit zjišťování silnějšího vztahu strategií učení a vzdělávacích výsledků. |
| Související projekty: |