Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective

Název česky Mezigenerační učení mezi učiteli z pohledu vzájemných interakcí
Autoři

NOVOTNÝ Petr BRÜCKNEROVÁ Karla

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Digitální knihovna FF MU
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-1
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Teacher learning; intergenerational learning; learning interactions; theory of learning by Knut Illeris
Popis The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.